tisdag 29 mars 2022

Bakslag, tvätt och städ en Tisdag

Efter några dagars bakslag med snö och mulet, så skiner solen i all sin glans från en blå himmel idag,
även fast det är kallt ute med minusgrader, om än det inte är allt för många sådana.


Men inne är det skönt när strålarna kastar sig in genom fönstren i köket.



Jag har redan städat klart här nere. Igår drog jag en mellanstorstädning uppe och gjorde klart
allt efter tv-installationen i sovrummet och fixade till i gubbens rum med allt som blev lämnat.
Så nu kan jag ta det lugnt mellan tvätt-hängning, som ju i skrivande stund snurrar i maskinen.
Badlakan och sängkläder är det som tvättas och kläderna är vikta och lagda i sina garderober.



Jag kan ju börja klura på vad vi ska äta till middag idag, medan jag "vilar".
Får se om det inte rentav blir fuskmat. Gubben jobbar ju också, så vi kan gott unna oss nåt annat.
Tror det blir så. Och ikväll är det ju Trädgårdstider igen.
Kan en Tisdag bli bättre?

 

2 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Uch ja vi fick oxå snö inatt, men solen lyser och värmen smyger sig på så jag hoppas det är borta tills eftermiddagen. Jag skulle städat och fixat i vårt uterum idag, men än så länge är det för kallt. Får se om de värme på lite annars skjuts de fram. Fint du har det. Ser du har sådana köksluckor som vi hade här när vi kom hit, vi har sedan renoverat köket och bytt. Vi har grått idag. Alla andra har vitt brukar jag säga och jag är vill ju skilja mig från mängden :)
Middag är inte alltid lätt att komma på och trist att laga till vardags. Jag har bestämt mig för något med köttfärs idag, förmodligen blir de köttfärssås för de gillar gubben :)
Kramiz

Disa E sa...

Ja, vi har kvar våra gamla luckor. Det nya moderna faller inte mig på läppen alls. "Alla har ju vitt" stämmer inte alls längre. Nu har alla grått, blått, grönt och andra färger och det går mycket i mörka toner. Själv är jag kvar i det "gamla, vita" och kommer nog aldrig att byta ut helt, men går i funderingar på att måla luckorna grå i köket. Men det mesta kommer att vara kvar i vitt. Mina ögon behöver den ron, för när det är för mycket färger, kan jag inte urskilja vad som är vad. :D
Ja, nu längtar man efter bar mark och sommar. Fast hettan klarar jag mig utan.
Ha en fin fortsatt vecka. Kram