torsdag 24 mars 2022

Blåsor i munnen och stulna bilder.

Torsdag igen och Mars börjar närma sig sitt slut.
Och det har det gjorts med fint väder och många plusgrader, så snön tinar fort.
Fast nu ska det vända igen och bli kallare mot helgen till och det liknar April-väder.
Det får gärna börja vara April i Mars för mig, som tycker att vintrarna är onödigt långa här uppe.

Idag ska jag vara barnvakt till Luna och hänga med henne medan mamma åker till tandläkaren
med Vega. Luna har blåsor och ont i munnen och kan inte vara på dagis.
Sen kommer hon tillbaka senare på dagen när mamma börjar jobba vid 14-tiden och Vega på dagis.

Det händer inte så mycket här, mer än det dagliga vanliga. Därav bristen på bloggar.
Längtar bara tills vädret blir bättre och vi får börja med fönsterbyten snart.
Hur mycket jag än älskat våra gamla fönster, så har dom gjort sitt och behöver bytas ut.
Ska bli trevligt att putsa fönster som faktiskt blir rena när man väl gjort det.
Det är mycket mer än man kan säga om nuvarande fönster, som alltid ser ut att ha torkats med smör.

Nåväl. Jag avslutar med fina bilder som jag "ärligt" stulit från free pics sidor.
Ja, ärligt eftersom det är tillåtet att ta bilder och använda i egna bloggar m.m.
Bara man inte påstår sig vara den som tagit det och det gör jag absolut inte.

(lånade bilder free pics)


 

Inga kommentarer: