fredag 25 mars 2022

Snart Helg

Det är Fredag och snart helg igen.

Nästan hela gårdagen var jag med Luna. Först kom hon ju på förmiddagen och mamma åkte
till tandläkaren med Vega. Sen var det meningen att Luna skulle hem en stund med mamma,
men hon ville stanna här och så blev det. Så vi satt och ritade och klippte ut teckningarna, en stund.
Sen hade hon mobilen ibland och tittade på You tube och spelade spel.
Sen var det mera rita. Lunas blåsor i munnen och svalget har ju gjort att hon inte ätit ordentligt,
på flera dagar. Men nu verkar det börja vända för henne, för hon åt lite nyponbröd med massa ost på.
3 små tuggor, men 3 små tuggor mer än inga alls. Lite senare på dagen fick hon i sig hela mannan
ur en mannafrutti, efter att jag sa att hon kunde skippa sylten som ju kan vara lite syrlig
och gör att det svider i munnen och det gick bra. Och vid 16:30 kom så pappa och hämtade hem.



Efter att jag och gubben ätit middagen, så åkte vi ner till dom denna gången.
Robin skulle nämligen lämna in bilen på service och för att slippa klä på barnen bara för det,
så satt jag barnvakt och gubben åkte efter för att ta hem Robin igen.
Lilla Vega ville också vara med på bild (och det får hon ju så gärna) och man ser hennes söta tänder,
som tandläkaren sa att "-Det är mycket fina tänder". Jag älskar dom!


Och hjärtat svämmade över av glädje när jag såg Luna sitta och äta pizza vid matbordet.
Och här är hon inne på ANDRA slicen! SÅ HIMLA SKÖNT att det går åt rätt håll.
Man ser ju att det gör ont för henne, men hon kämpar på, älsklingen.



Gubben jobbar idag också och har gjort mest  varje dag i veckan.
Det fina vädret och har gett vika för kallare dagar med moln och ska så vara ett tag fram över nu.
Får se när solen återvänder igen. Hoppas det är snart.

(lånad bild, free pics)

 

1 kommentar:

Brittan sa...

Så härligt med barnbarn själv har jag inga p g a omständigheter för både sonen och dottern ! Va bra att lilla Luna (fint namn) är bättre !
Kram å fin helg till dig Disa ❤

bians.bloggo.nu