söndag 20 mars 2022

Ljusare tider

Redan Söndag och vi har.....



Ja, nu går vi mot ljusare tider och dag och natt är ungefär lika långa, för att sen går över till
längre och längre dagar. Skulle dock klara mig alldeles utmärkt utan dessa ljusa nätter vi har.
Nåväl. Ljusare dagar blir det i alla fall och snön tinar ganska fort nu med plusgraderna vi har,
även om det är mycket snö kvar ännu.
Fast, inom en snar framtid så kan man börja vara ute och fixa i trädgården.
Som jag längtar!
(lånad bild från free pics)


Jag har ännu inte börjat med frösådden, utan tänker vänta i år, tills jag kan vara i växthuset
och göra det. Har så dåligt med plats inne att stöka med det och förvara.
Hur som haver, det blir inte mycket i år, för orken tryter så jag tänker nog köpa färdiga plantor.
Då behöver jag inte så, så mycket som jag brukar göra.
(lånad bild från free pics)


I övrigt så går det inte så bra med varken nya medicinen eller övningarna.
Det känns nästan som att det blir värre. 
Längtar tills det är dags för "telefonmöte" och gå vidare och hoppas på att vi hittar en lösning.

Idag ska jag gå och hämta café bordet och ställa på altanen så man kan sitta där med kaffemuggen.
Sist jag skulle hämta den så var det bara att ge upp, för den satt fastfrusen i backen.
Nu har det ju tinat rätt mycket så kanske man får loss den idag?!
Kanske att man grillar en korv också!? Det får dagen utvisa vad det blir.
Ljusare tider väntar i alla fall och det är nice!

 

Inga kommentarer: