tisdag 15 mars 2022

Nacksnack

Så har vi kommit till Tisdag, vilket betyder att det var Måndag igår.
Det var också igår som jag var hos fysioterapeut och fick kolla min nacke.
Den har ju varit besvärlig nu sen i somras men bara blivit värre och värre, senaste månaderna.
Det verkar vara en förträngning i nacknerv, som jag till att börja med nu, får ta paraflex mot.
Ska också göra "stretchövningar" med huvudet.
Om ca: 2 veckor ska vi ha uppföljning via telefon och se hur det funkat.
Har det inte gett resultat så blir det injektioner i nacken med smärtlindring och längre fram ev röntgen.
Så nu är det bara att vänta och se vad som händer och om det blir bättre?!


(Munskydd?...jo, men även bh för dubbelhakor/Glasögonen immade igen, därav placeringen)

Efter jag varit på HC, så åkte vi och spolade av värsta smutsen på bilen och därifrån sen på Solbacken,
för att fylla på snusförrådet.



Väl hemma igen blev det inte så mycket gjort, för vädret svängde och med det kom huvudvärken.
Så jag fick inta soffan och vila. En lat dag med andra ord.

Vad det blir idag, återstår att se.

 

2 kommentarer:

Hannas krypin sa...

Hoppas att nackövningarna och smärtlindringen hjälper.

Herr Nilssons Fru sa...

Hoppas de hjälper med övningar med din nacke så du slipper smärta. Smärta är jobbigt o sätter käppar i hjulen på sånt man ska göra.
Lata sig ibland behöver man, du stryr ju alltid omkring där hemma och fixar och städar och gör fint. Ta de nu lite piano och bara lata dig så du blir bra.
Kramiz o go helg