onsdag 30 mars 2022

Presenter, barnbidrag och oskrivet blad.

 

Onsdag idag.

Gårdagen, tillika Tisdag, ägnade jag ju åt att städa och tvätta här och fick bort alla sängkläder och
badlakan men en matta blev kvar liggande i tvättstugan. Inte på grund av tidsbrist utan....
Robin kom förbi efter att ha varit hos "kotknackare", då hans rygg pajat och han därför var hemma.
Sinicca skulle jobba sent, så han skulle vara ensam med barnen, så jag sa att :
-Jag följer med dig hem och hjälper till med barnen. Så blev det inte så mycket för honom att
ensam orka med, för man blir ju ganska mörbultad efter behandling hos "kotknackare".
Bara en sån sak som att vid matbordet resa sig upp för att hälla upp mera mjölk till barnen,
plötsligt gå och torka en rumpa som är på toa, plocka upp saker från golvet m.m.
Ja, alla som har/haft med barn att göra vet ju vad det innebär med allt som ska göras.
Jag var helt enkelt en annan sorts "barnbidrag".
Så jag var kvar tills barnen skulle sova, innan jag åkte hem och hann precis få duscha
innan Trädgårdstider började. Efter dagens göromål, var det skönt att få landa i soffan.

Luna och Lava tyckte också att det var mysigt att busa i soffan, tidigare på eftermiddagen.



Denna benjaminfikus är ju bara så fin, som står hemma hos dom, trots vintervilan.



Vi hann vara på Solbacken, jag och gubben och köpa presenter till Vega som fyller år på Fredag.
Det är bara inslagningspapper som fattas nu och det hinner jag ju köpa innan dess.
Och visst blev det fuskmat, för när vi var på väg hem från Solbacken så svängde vi in på
BIG SMAJL och köpte med oss mat hem. Skönt att slippa stå vid spisen.

Ja, Onsdag då, som vi har idag.
Inga planer för det har vi och det känns som att det kan bli en lite lat dag.
Vi får se, för det är ju ett oskrivet blad.

Inga kommentarer: