söndag 27 mars 2022

Räkmackor och ny tv.

Så var det Söndag och sista dagen på denna veckan liksom sista helgen i månaden Mars.

Igår var jag och Jenny hos sonen, i deras tomma hus, eftersom dom är borta men kommer hem idag.
Jag matade ödlan med kackerlackor, gurka och tomat, eftersom Jenny inte riktigt fixar detta med
krypen, som ju även jag tycker är äckliga, men ödlan måste ju få maten och jag kan hjälpa den med det.
Sen tog vi tag i att städa i huset, eftersom Robin ville överraska Sinicca med att åka till Lisa i Umeå,
så allt blev lämnat som det var, då "nicci" trodde att dom bara skulle på kaffe här, på fredagen.
Han hade ju packat ner kläder till familjen m.m, tidigare under veckan och gömt det i garaget.
Så det stod mat kvar på spisen och barnens kläder låg lite huller om buller m.m.
Ja, som det kan bli när man sticker i all hast utan att ha hunnit ta reda på veckans stök
och inte har en aning om att man ska tillbringa hela helgen borta.
Men jag och Jenny städade till riktigt fint och bäddade sängar m.m. som ju också blivit lämnat
då dom vuxna jobbat på dagen, innan dom åkte. Så det blir en ny överraskning, även för Robin, när
dom sen kommer hem, till nystädat hus, där all disk är borta, tvätt som legat på golvet i badrummet o.s.v är borta. (tvätta får dom dock göra själv)
Det tog oss några timmar innan vi blev klara. För vi röjde runt rätt ordentligt.

Senare på kvällen fixade jag räkmackor åt oss och dom var så goda!
Blev ju så sugen när vi var på ICA tidigare i veckan och såg burkarna med räkor i.
Men jösses vad dom stigit i pris! Fast det gör inget för jag lägger in extramycket på ICA-kontot
som vi har för maten och kompenserar upp pris-stigningarna, med dryga 1000 kr.
Här lägger jag "sista handen" på mackorna och 2 som är nöjda med att få börja äta.






Och annars då?
Jo, gubben beställde ju nytt tv-paket från telia som ska sättas igång här i slutet på månaden
och boxer åker ut. Men tv:n uppe i sovrummet är lite för gammal för att funka på wifi, som
kommer att behövas för att jag också ska få kanaler där.
Så han och Jenny var iväg på Elgiganten i morse och köpte en 55' smart-tv dit upp.
Så nu kan jag också streama där uppe. Det tog mig en evighet att få igång den dock, för detta
"microsoftaccount" som man ska lägga till i nya mobiler, datorer m.m. funkar ALDRIG för mig.
Har bytt lösenordet en "bappiljard" gånger, men ändå funkar det inte när jag sen försöker få igång det.
Så jag gjorde nåt med mobilen som fick det att fungera, genom att ta QR koden.
Och ställde in på boxer som vi har ännu så länge. Får se om det går att ändra det sen när det nya
ska börja gälla?! Den som lever får se. 


 

Inga kommentarer: