söndag 17 april 2022

Blommande påskris och städat växthus

Idag, förstår ni, så har vi väl en underbar dag med sol som värmer gott.
Massor med snö kvar ännu som ska tina, men det går ganska fort så fort solen värmer.
Jag har städat i växthuset och plastat in hyllorna, så det är bara framsidan kvar som ska fixas.
Jag ska ju köpa jord till veckan och då gör jag klart allt och sen är det bara att sätta igång att så.


Fick upp hänggungan också på altanen så man kan sitta ute och mysa i solen.


Och så här i slutet på påskveckan, så blommar spireakvistarna så sött.




Vi har haft en fin påskhelg, tycker jag.
Lugnt och stilla och god mat. Igår var det sill och potatis, idag blir det räkmackor.
Jag är verkligen i form....rund form. Men det ska väl minska hoppas jag, nu när man kan börja
vara ute och röra sig lite mer, än vad det blir på vintrarna för mig.
Nog är det härliga tider vi har framför oss.
Men ännu är det ju lite kvar av påskhelgen och jag önskar er en fortsatt fin sådan.



 

Inga kommentarer: