lördag 23 april 2022

De´ e´ Löda'.

(egen gjord digitalscrapbild)

Ja,,, det där "varmt" i mobilen, var väl ändå att ta i.
Men det är inte jättekallt heller, runt +5-6 grader kanske och solen vill till att titta fram,
efter en mulen grå morgon. Jenny har varit här och druckit kaffe och efter ett tag kom Jonas också.
De gick hem samtidigt som jag gick ut och vattnade i växthuset.

Jag har spolat av lite ute i grillgolan, den värsta vintersmutsen.
Det ska ju städas bättre där senare, när man börjar med trädgården.
Så till vidare får det duga med "dammspolat". Det blir nog att grilla korv idag ändå.
Att det är lite kyligt gör ju inget, för man tar bara på sig lite varmt.
Jag har ju lite svårt att vilja sitta inne så fort våren visar sig och snön smälter.
Det kryper i kroppen efter att få börja stöka, så jag hittar på en massa små saker som jag kan göra nu.
Som - "Oj här ligger det ett löv mitt på grässtrået som just tittade fram under snön",
...eller -"Men..den där kotten ska ju inte ligga där". Vad som helst, bara jag har en anledning att 
få vara ute. Jösses vad desperat! Hahaha... Jaja.. sån är jag.

Nu ska jag gå och kolla om det inte ligger några stenar i oordning i grusgången.
(lånad bild från free images)



 

Inga kommentarer: