onsdag 20 april 2022

Frösådd, kafferast och radio.

Denna Onsdagen har varit och är helt UNDERBAR!

Jag började i morse med att förbereda för frösådd ute i växthuset....



...och kollade igenom vilka fröer jag hade....


... i detta underbara väder med strålande sol från en klarblå himmel!
LJUVLIGT!



Sen åkte vi ut på Solbacken för jag ville ha en liten radio som sällskap ute och
på Jula hittade vi denna lilla söta för endast 299 kr och den duger mer än väl till mig
att lyssna på, även i köket för det är bra ljud trots dess litenhet.
Sen är den även batteridriven vilket ju är ett stort plus.



Så när radion var hemma rivstartade jag frösådden med en rast.
Kaffe och bulle ute i solen igen.



Sen tillbringade jag flera timmar med sådden och har fått det jag vill ha i jord.
Fröerna alltså.

Nu har jag dammsugit lite här inne och det är dags att sätta igång med en middag inom kort.
En fortsatt härlig eftermiddag/afton blir det hos oss.


 

Inga kommentarer: