torsdag 21 april 2022

Mera frösådd och grillkorv

Jomen visst fick jag ner fröerna igår ju.
Och idag var jag ute och satte dem som jag glömde igår.
Och många undrar hur det går med det här uppe i våra breddgrader.
Och jag har ju skrivit flera gånger att jag plastar in hyllorna i växthuset
och går det mycket lågt i tempen så sätter jag in värmefläkten.
Men oftast håller värmen tillräckligt bra under natten om än det går på minus ute,
eftersom dörren är stängd och plasten håller värmen inne.
Det har snarare varit så att värmefläkten torkat ut, pga att det blivit för varmt där inne.
Och jag är inte heller så hysterisk om inte alla tar sig, för alltid överlever nåt
och det finns ju att köpa ifall det skulle bli illa.


Bubbelplast runtom på alla sidor av hyllorna, ända ner till golvet.
Ett "växthus i växthuset" helt enkelt, så det blir varmt även nattetid.


Det blev ändå rätt mycket sått, för att vara jag och detta är ju bara blommor.
Och varje liten sån ska ju delas på i 2 eller flera plantor senare.



Inget ätbart alls för det sår jag direkt på plats så fort vädret och snön tillåter.
Det senare försvinner ju med rasande fart nu, med solen som värmer så gott.

Idag har vi varit på ranten igen och shoppat lite.
Felicia, gubbens systerdotter följde med också.
Inget märkvärdigt mer än sånt där som balsam, lotion och lite underkläder till mig.
Och korv i massor. Både parisare, tjock grillkorv, korv/hamburgerbröd och vanlig falukorv
och en massa gotter till som räksallad, potatissallad m.m. för idag blir det häng i grillgolan
med svägerskan och hennes dotter och gubben såklart!
Vädret är ju så underbart och nu har det tinat fram såpass igen att det går att vara där.
Nomnom!

 

Inga kommentarer: