torsdag 28 april 2022

Shoppingspree med dottern utan kort


Men, visst har vi ju hunnit fram till Torsdag i denna sista veckan av April.
Och det betyder ju då att det var Onsdag igår.

Den ägnade jag åt mer fix och städ här hemma, som det varit mycket av senaste dagarna,
eftersom det rivits i fönsterfoder inför måttning till nya fönster.
Jag har fått flytta om och möblera lite och trixa i dagarna, för att dölja det värsta fula.
Bäddat rent i sängen igår och skurat och en hel massa mer tidigare.

Igår kom Sinicca med ungarna förbi på eftermiddagen och hon har varit ledig.
Blir jobb hela helgen för henne igen. Strax kom Jenny också och ville ha med
mamma på shoppingspree och jag är inte alls oäven att ha och göra med när det gäller sånt.
Sagt och gjort, vi åkte iväg lite senare och började med att svänga in på Biltema,
för hon ville hitta mappar till kattungarna som flyttar hemifrån till nya ägare, till helgen.
(Ägarbytesdokument och lite foton och veterinärbesiktningar bl.a ska ju med.)
Som vi parkerade på plats, så inser hon att hon glömt börsen hemma.
Det var väl tut att hon tog mig med, för det löste sig ändå genom att, jag betalade och hon
swishade till mig vartefter hon shoppade och det blev en himla massa!
(lägg märke till hennes lite smått skamliga flin när misstaget uppenbarats!)😂


Vi hittade kläder på Lager 157. Jag tog 3 linnen varav 2 är dimgröna!
Har ni hört?!!? Jag har köpt GRÖNT! Denna gröna gillar jag faktiskt och behöver få lite mer färg
i min vit-grå-svarta garderob- som börjar kännas trälig även om de fortfarande är mina
favoritfärger. Men det kan vara kul att ha lite annat också. Lite mer fuskblommor kom med
och 2 nya blomkrukor så jag fick byta ut den jag lyckades riva sönder under dagen vid städandet.
Och ett noteblock som jag blev så förtjust i när jag såg Jenny stå och gräva bland block och själv
skulle ha en, fast hon tog vit och jag en grå.
Klockan var redan 18:40 när vi väl var på väg hem och hade varit borta runt 3 timmar.
Lika kul var det, som det alltid är när hon och jag är lösa ensamma utan gubbar.
Och det var så skönt att komma hem, med onda fötter och sliten rygg och få sätta sig
i soffan och pusta ut, fast vara nöjd med dagen.

Och idag då...Torsdag är det, som sagt var.
Gubben jobbar och jag ska kolla om tvätten i källaren hunnit torka, så jag får börja med nästa
korg av sängkläder, badlakan och handdukar. Det är en "never ending story", detta tvättandet.

egengjord digitalscrapbookbild för bloggen


 

Inga kommentarer: