tisdag 19 april 2022

Ut med Påsken och finaste fuskbuketten.

Nu har vi kommit till Tisdag i denna Påskveckan, som hos oss nu är slut.
Påsken alltså. Jamen det är ju ingen favorit för mig och pyntet har ju fått vara en dryg vecka i alla fall.
Det får räcka. Så riset är utsläng och höns och kycklingar är åter i källaren.

Vi har varit på stan, för jag skulle ju ha såjord och det hittade vi på Bolist.
Lite fröer smög med, som citronmeliss och plocksallat och nån blomfröpåse.
Mera bubbelplast också att sätta för hyllorna i växthuset (som vi köpte på Biltema), så nu är det fritt
fram att börja med vårsådden. Och det ska jag nog börja med i morgon.

Jag hittade väl också den sötaste fuskbukett jag någonsin sett där, på Bolist.
Det gick ju bara inte att motstå att köpa, så den fick följa med hem.
Jag är ju ingen sån där som köper hem snittblommor. Klarar inte av att dom vissnar.
Men den här står ju sig länge.


Så HIMLA fint!



Hemma igen, i det soliga fina vädret så avnjöts det lite kaffe med bulla på altanen,
innan jag satte igång med att stifta plasten och bära in såjorden till växthuset.



Vädret är underbart och jag har hunnit sitta och sola mig lite också.
Så en anings brunare i fejan är jag nog. Det brukar ta fort på mig, så det behövs inga långa stunder.
Jag orkar ju inte heller med när det blir för varmt, så nu är jag inne en stund, innan jag går ut igen.

Allt det där städandet och sånt, gjorde jag bort på förmiddagen, så resten av dagen blir
rätt lat och som det kommer, innan vi sen käkar parisare till middag.
Nu får man ju välja vad man vill ha till middag,  efter påskens meny.

Ha en Härliga Vecka!

 

Inga kommentarer: