lördag 29 oktober 2022

Anspråkslösa jag

Arla morgontimmar har jag spenderat här med att surfa runt på nätet och tittat runt lite på div sidor.
Vi har redan Lördag och dagarna fullkomligen flyger förbi och det känns som att:
Med den här farten så missar jag väl jul och allt som hör till den... eller är det månne en 
lam ursäkt till att få börja pynta tidigare!??!... jag vet inte... erkänner i alla fall ingenting.

Vinter, säger meteorologerna, att vi har här på våra breddgrader och det borde det också vara,
med minusgrader, frost och is om nu inte snön börjat falla.. vilket det ofta inte har,
eller fallit men töat bort igen. Men kallare borde det vara... iofs inte heller det sååå himla
ovanligt, för nog har det varit som det är nu tidigare också, fast det inte är det "vanliga".
Vädret är föränderligt helt enkelt och vi går, som de säger, mot varmare tider,
vilket ju är mer normala temperaturer för moder jord, men inte oss, eftersom vi inte funnits tillräckligt länge ännu, men innan oss var det mycket varmare än nu och det med många grader.
Det fanns t.ex flamingos i södra Sverige..
Fast nu halkar jag iväg på nåt som inte alls hade med min längtan efter snö att göra,
än mindre med julpynt... usch jag känner själv hur tjatig jag är om detta, men det talar väl
också sitt tydliga språk om hur mycket jag längtar!

Änniväjjs.. i veckan som gått har det tvättats och städats, som vanligt och bägge mina ungar har
varit här mest varje dag. Robin med flickorna, Jenny (inte så ofta) och pluggat.
Och i övrigt är det väl samma gamla lunk, så jag har återigen inget att skriva om utan det blir bara en massa trams som ingen människa orkar läsa. Men jag antar att det inte blir roligare än så,
med oss sjuklingar, som inte orkar ha "roligt" som alla andra och inte är jag avundsjuk på dem som har det heller, för i ärlighetens namn så verkar de inte heller ha så "roligt" som de tror.
Nääh.. jag är nog ganska nöjd med min "tråkiga, menlösa" tillvaro.
Det är tillräckligt spännande för mig att åka på shoppingspree och se om jag hittar nåt kul eller inte.



 

Inga kommentarer: