tisdag 25 oktober 2022

Shoppingspree och ny kärlek

Den utlovade snön uteblev. 
Det är fortfarande bara blött fult och dött ute, medans en del kämpar på för att hålla sig vid liv.
Som New Dawn-rosen...




.. och Atlasblommorna strider tappert emot kylan, men börjar ge sig mer och mer.
Och därför får gärna snön komma och gömma bort det fula.



.......

Idag var en bra dag för shopping och det blev det också, med Robin och hans familj.
Det blev handlat lite blandat, som små dockor till flickorna och rosa små hårborstar som Vega
ville ha och då fick Luna också en. En ny mascara till mig, som jag förvisso aldrig använder ens,
men man vet aldrig när lusten faller på?!

Mat blev det också och jag hittade stora kebabrullebröd på ICA Maxi (så det är vad vi äter till
middag idag
) och lite annat smått och gott att äta men inte godis.
Åt gjordes det också innan hemfärd. Familjen äter ju lunch så dom tog sig korvar i restaurangen.
Jag äter ju i stort sett aldrig lunch, så jag satt mest bara som sällskap, för jag var inte hungrig alls.



Hemfärden kunde jag bara inte göra utan att få med mig denne "herren" hem.
Jag hade redan spanat in honom vid tidigare shoppingrunda, men då var det mest bara en flört.
Fast nu när jag så stötte på honom igen, så högg jag honom i armen och bar ut honom med mig.
Ja, efter att jag löst ut honom i kassan förstås. Så himla sööööt! 
Han ska få stå med snögubben till Jul, tror jag. Framme ska han i alla fall vara.
Äntligen en som jag kan få döpa till Rutger.
Rutger Rootbear.
















Inga kommentarer: