söndag 16 oktober 2022

Min tid



Men här flyger dagarna iväg och det är en hel vecka sedan jag skrev sist.

Som vanligt händer inte så värst mycket intressant att skriva om, men det händer saker varje dag,
som passar i en dagbok och eftersom detta nu är en "dagboksblogg", så skriver jag lite om gångna dagar.
Robin, som är pappaledig, kommer mest varje dag med flickorna och hänger med oss.
Båda flickornas ögoninflammationer har läkt ut helt. Så nu ska dom snart få börja vara ute igen.
Jenny praktiserar på Riksbyggen, som bovärd och kursen går bra, med 3 A och ett B (?)
Henne ser vi därför inte mycket av, men igår var hon och drack kaffe här och stannade ett tag.
Jag ska fixa "studyroom" åt henne där uppe så hon får studiero borta hemifrån,
där hon hela tiden hamnar i annat än läsa.



Annat då... Jo jag har fått gömt alla fula sladdar/internetkablar som blev hängande framme efter flytt
av byrån ner till datarummet och gömt dom i en "sladdgömmalist".
Mycket annat flytt och stök har det också varit, samt röjt lite i källaren.
Där har det som vanligt varit en orkan som dragit fram- ... eller så kastar vi bara in saker,,, nåt av det?!



Okej... vid närmare eftertanke så har det väl inte hänt så mycket ändå.
Men igår gjorde jag och Robin quesadillas med guaccamole till och det är lika gott varenda gång.
Blev massor kvar, så det blir väl att tugga lite mer sådana och Robin kommer säkert att ta mer.



Längtar efter snö och det mörka murriga, som hör till vinter/jultider och pyntandet.
Nu är det inte länge kvar och jag kan snart börja med vinterpyntandet av små granar och sådant
som kottkvistar etc, som både ger lite julkänsla, men också är bara vinter.
Därmed förlänger jag myset utan att göra så att jag tröttnar på julpyntet för fort.
Allt som hör julen till, kommer fram veckan innan första advent och det röda smyger sen in i efterhand,
för sen åka ut innan Nyår och övrigt får bli kvar ett tag till.
Alltså... Julen är verkligen MIN tid!



 

Inga kommentarer: