onsdag 9 november 2022

Efter optiker



Så har jag varit hos optikern och hunnit få i mig kaffe sen jag kom hem.

Jamen, det blev ju ett bra resultat, för jag får glasögon och inte bara ett par utan två till priset av ett.
Det blir "terminalglasögon. D.v.s sådana som jag kan ha hela tiden fast inte se så bra längre än 6-10
meter-ish och då får jag böja huvudet och titta över glasögonen och den vanan har man ju redan inne
av läsglasögonen. Ska verkligen bli skönt att slippa av/på med dom jag har nu.

Det har kommit mera snö idag och det snöar ännu och jag tokmyser!




Och mina små vänner fåglarna är och äter så glatt ur mina ljuslyktor,
som numera är fågelmatare. Älskar att se dom flyga fram och tillbaka och dom är många.









Så härligt med "vildlivet" utanför fönstret.
(vi har ju ibland hare, älg m.m. också.)
Jag skulle ju sluta mata dom då vi fick in möss förra året.
Men jag springer runt och sprayar på med pepparmyntaolja så dom inte vill hit.
Små fåglarna måste ju få mat så dom klarar sig hela vintern och jag har ju matat dom i 
måååånga år. Tror det var redan andra vintern vi bodde här i huset som jag började med det
och då kan man ju inte bara sluta.
Vore det inte för att mössen är skadedjur, så skulle jag mata dom med.

Nu längtar jag till glasögonen kommer om ca: 2 veckor.
Då ser jag nog ut som folk och ser små djuren bättre.😏





 

Inga kommentarer: