torsdag 10 november 2022

Vinterpynta


Torsdag visar almanackan och idag åker första pyntet fram för att tjuvstarta in "vinterpynt".
Det är alltså sånt som inte är direkt jul med tomtar och rött, utan finns året runt,
, men förknippas med vinter som snöflingor, kottar, granris, vita "snöbollar" och dylikt.
Lite som nedan från i fjol då jag faktiskt redan hade börjat ta in vid denna tid,
så räknat efter det, är jag ju lite sen.



Jag hann inte börja igår för jag fick huset fullt med ungar och i ärlighetens namn så blev jag väldigt
trött efter optikerbesöket. Kan ju tyckas fånigt, men så är jag inte heller sjukpensionerad för skojs skull,
utan för att jag helt enkelt inte mäktar med somliga saker ibland.



Det är så otroligt vackra saker folk lägger upp på Facebook i gruppen jag följer där,
om sina pyntade hem, även fast majoriteten redan har fullt utstyrd jul.
Gruppen heter Christmas Decorations Lovers och jag älskar deras fina.

Det har ju blivit en del under åren som ska fram och då är det skönt att börja med
girlangrar som ska hänga runt dörrar och lagom till advent sen bara hänga på julens färger.
Det blir för jobbigt om allt ska fram samtidigt. Så jag smyger in det hela för att underlätta för mig.

Först ska det intas mera kaffe och se morgonstudions nyheter.
☆ ⛄☆Let the Day Begin!☆⛄☆

☆ . ☆ . ☆

 

Inga kommentarer: