lördag 19 november 2022

Mera pynt, ändra och glasögon

Igår var jag och gubben in till stan för jag skulle hämta mina glasögon.
När vi nu liks var där så passade vi på att titta in på Dollar Store också.
Där finns så himla mycket sånt fint som jag vill ha och jag köpte lite igår---

som  vinterkvistarna som ligger, med kottarna på.


Och dessa vita kvistar som ger så frostig känsla och två adventsstjärnor har kommit fram i kökets
fönster. Den liggande hjorten, som jag haft några år nu fick en stående kompis som inte fanns kvar, 
när jag köpte den första.



På hyllan ovan köksbordet har det ändrats lite.



Och över spisen ...



Och här nedan till vänster står tomten och tittar på den tomma platsen, som inte syns på bild,
och undrar var tusan julgranen är någonstans?! Den flyttar upp idag och pyntas upp i helgen.


Och jag med glasögonen då....
Jag ser väl inte bättre så, men det blev klarare... när jag väl zoomat in blicken på rätt fläck i glaset
där jag ser nåt. Kommer att ta lite tid innan man lärt sig detta.



Jag hade ju blivit kortare innan, men ni anar inte hur kort jag blev med glasögonen på?!?!
Jag har diskbänken under hakan, känns det som och armarna ser inte ut att vara längre än
40 cm när jag diskar! Som en uggla går jag och zoomar in läget för att se... fast har jag inte lärt mig
detta inom en snar framtid, så måste jag åka tillbaka och säga till.
Det känns ju lite nu som att mina farhågor besannas ändå...  att det inte skulle bli så mycket bättre
med glasögon, för där är jag ju också ett sånt där hopplöst fall som optikerna inte kan hjälpa.

Jaja... nu ska jag sparka liv i apostlahästarna och få fart på resterande delar av kroppen och
hämta upp det som fattas av julen och sist sen, dammsuga och skura golv.

Go' morron Lördag

 

Inga kommentarer: