söndag 20 november 2022

♪ Nu är det Jul igen ♪𝅘𝅥𝅯 ...


Jo, nu är det Jul igen i vårt hus. 
Vi for på stan igår, jag gubben och dottern och köpte lite mer granar.
210 cm istället för våra gamla på 180 cm och dottern mest för att hon var bombsäker på att hon
kastat deras gamla och grämde sig över det. Men när hon sen kom hem och skulle bära upp
granpumlorna, så låg den gamla granen också där så hon fick en i köket också!
Jag köpte en på 90 cm som var så söt att jag inte kunde motstå att köpa mycket pga av det låga priset
om 129 :- som i kassan sen visade sig vara 249 :- så den var felmärkt. Men den följde med ändå.

Lite julsnöspray är ju ett måste numera i mina granar.



Här står den lilla granen i köket, men guldpumlorna åker nog av igen... känns inte bra alls.


Mycket mindre klätt i min gran mot för förra året då den var alldeles dränkt i pynt.



Och så ser jag den från soffan... myyyys.
Det får vara "vinterfrostig" jul hos oss, för jag har ju lite svårt för färger här hemma
och det är trist för jag älskar ju det hos andra. Men detta duger åt mig och känns behagligt i ögonen.



Fjolårets gran.


Elljusstakarna har också kommit fram och nu är det bara gamla granen kvar som får stå ute på
altanen, som jag velat ha så länge och den nyinköpta girlangen som ska hänga ovanför
ytterdörren och där ute var det tänkt att jag skulle ha röda pumlorna, men nu är dom spårlöst
försvunna fastän jag såg dom när jag tog fram dom andra lådorna!?
Får gå ner och söka lite mer genomgående en sjuttitolfte gång.
*pumlor är alltså = julkulor som hos oss heter pumlor*

Det var förresten tur att jag inte hängde så mycket i vår gran i år, för dottern skicka meddelande
senare på kvällen:
J- Faaaaan, jag har för lite julkulor
så jag svarade kort och gott:
D - Kom år hämta, jag har massor.

Men jag ser nu att jag kan göra lite snöflingor och hänga på... älskar ju att pyssla
och tycker snöflingor är fina. Det får bli lite söndagsaftons myspyssel.
För som jag skrev innan... granen ska ut och girlangen samt belysningen i granen.
Sen ska det städas och skuras, så först efter det kan jag pyssla.

♪𝅘𝅥𝅯 Nu är det jul igen å ♪ nu är det jul igen 𝅘𝅥𝅯 och julen vara väl till påska ♪𝅘𝅥𝅯




 

Inga kommentarer: