måndag 14 november 2022

Vinterpyntat

Men visst har jag fått vinterpyntat hemma.... i dagarna 2½.
Det är tur jag börjar i tid, för med min kropp skulle det inte bli mycket jul här hemma om jag
skulle göra allt på samma gång och det där med att ta fram lite fram till jul är inte min grej,
då julen är nog kort som den är och mycket som ska hinna njutas av innan det ska ner igen.

Som sagt... inte en enda julsak framme ännu, som tomtar eller rött.
Bara grangirlanger, kottar, vita pumlor (=snöbollar) stjärnor och snöflingor.




Faktiskt så är väl pepparkakståget det juligaste...





och en röd snöflinga...



Girlangen här vid fönstret blev hängandes så där, för tanken var att den skulle löpa utmed
gardinstången, men så nådde den inte över och den fastnade och jag har blivit så kort i rocken
att jag inte nådde ett peta loss den och inte orkade jag hämta en stol heller förrän senare på afton.



Här ska det nog upp en gardin och lite mera pynt.




och figurerna vid tv:n är inte tomtar, utan en snöängel, en vinterklädd flicka och en älg.



Texten "godjul" är ju julig förvisso, men det mesta är bara "vintrigt".






Det här är fotat nu på morgonen när det ännu är mörkt ute.










Nu fattas lite ljusslingor och sånt, bara för denna gången.

Nästa helg kommer nog resten fram... adventsstakar, tomtar och julstjärnor....
var jag nu ska få plats med det!??!
Nåväl... det går att flytta på allt och sen blir jag stående där med en sak som inte hittat en plats.
*typix*

Ååååhh, vad det blir mysigt hemma!



 

4 kommentarer:

Paula sa...

Så himla mysigt! ♥

Disa E sa...

Hjooo,, de e de!♥

Brittan sa...

Så mysigt du gör i ditt hemtrevliga hem 👌
Kram
bians.bloggo.nu

Disa E sa...

Tack Brittan♥