tisdag 22 november 2022

Pyssel pågår

Jamen, här hos mig pysslar jag med det ena och det andra.
Klipper snöflingor och ritar på kuddöverdrag för att få julkuddar.
Igår gjorde jag texten i svart och flingor i guld och silver och idag ska jag föra över den lilla
snögubben som jag ritat av från datorn nu på morgonen. Texten drog jag ut på skrivare och kalkerade
sen av på kuddarna. Snögubben ska också vara i guld och silver med svart siluett.
Sen måste jag rita den omvänd för att få till på andra kudden som ju är spegelvänd i både bild
och färg.



Och granen ut på altanen, har jag fixat till, för den blev 
"lutande granen hos Disa" efter blåsten vi hade i Söndags, så den har vi fått räta till med hjälp av
kilar som gubben fixade. Så lite rakare står den nu och det blev väl ganska gulligt där ute.
Nu har jag ju inte en massa slingor mer än den vita som syns lite på fotot och den löper runt utmed
taket och ner för vardera sida på väggen i motsatta 'stolparna'.


Granen inne har fått nya rosetter som jag satt och knöt igår morse och satte fast.



Lilla granen i köket, blev jag ju inte nöjd med guldpumlorna heller, så den fick vita bollar
och klippta snöflingor istället och nu är jag nöjd med den.


Ja, detta med färger och jag.... det är ju så fint hos andra men funkar inte hos mig.
Men frostigt vitt går alldeles utmärkt så, så får det bli.

Ha en Härlig Dag


 

Inga kommentarer: