fredag 11 november 2022

PyntarFredag och Vila i Frid Valle




Inte heller igår kom jag igång med pyntandet, denna gången pga migrän som ju infinner sig så fort det
blir väderomslag och det blev det ju igår, från kyla och snö, till töväder och varmare.
Så jag fick ta tablett och lägga mig i soffan och vänta på att den skulle verka och efteråt blir man ju som lite "bakis"
...trött och slut, så man orkar inget.

Vi hämtade i alla fall ut första julklapparna till småflickorna som kom med posten.
3 barnbarn kvar att köpa klappar till och 3 som också fyller år i December.

Idag ska jag göra ett ordentligt ryck och ta mig ner i källaren och bära upp.
Äldsta barnbarnet Celia, ringde mig på "facetoface"
(= skype, messsenger whatever vet inte vilken det var)
och visade sin söta gran som hon fått upp och jag vill ju inte vara sämre.
Fr.om Söndag är det ju trots allt bara 2 veckor kvar till första advent.

Slutligen så...



Läste i syrrans blogg att *Romeo Valentino  kallad Valle, somnat in
och jag tog mig friheten att 'låna' ett foto och göra en memorial