måndag 23 januari 2023

Smörgåstårta, Pepsi, paj och korv

Ny vecka igen och vi närmar oss slutet på Januari som gör att den första månaden av året tar slut.

Vi firade av Robin igår, hemma hos oss och Sinicca gjorde mycket god (som vanligt) smörgåstårta.
Han fick 29 flaskor 1½ L Pepsi max av oss, så har han så han klarar sig ett tag framöver.
Av svärmor fick han små pajer som han gillar, med Västerbottens ost på också dom 29 st. 


Gubben har drattat dit med förkylningen nu och har mer feber än jag hade, men ändå i "hyfsat" skick.
Han vilar mycket och jag ser till att han får i sig mediciner, mat och kokar tea med ingefära och honung,
för att lindra i halsen och dämpar hostan. Det blir en sväng för mig, med sonen på Apoteket snart
för att hämta ut mer av medicin som tog slut. Och alla som vet hur han är kan vara lugna....
Mig lurar han inte.



Annars då?
 Jag har skurat upp badrummet idag och igår gick tvättmaskinen mest hela dagen,
så det finns rena kläder igen. Och i övrigt lunkar dagarna på och jag längtar till Onsdag.
Då ska vi få plusgrader och jag tänkte att man kan tända eld i eldkorgen och grillar en korv eller två.
Det går ju inte skotta sig in i "grillgolan", då det är hård snö dit ut. Mer is än snö om säger så.
Jag ska grilla en korvbit för "Lillan" också, för hon älskade ju att vara ute och grilla.

✟ På Fredag blir det begravning ✟

Inga kommentarer: