lördag 11 februari 2023

Arla morgon och plugg



Men go' morron alla pigga och glada.. eller nåt.

Här startade dagen tidigt för mig, även om kvällen innan blev sen. Kunde bara inte somna om,
så det vara bara att knota nerför trappan och stoppa in vattnet till snabbkaffet i micron.
Sen gå och sätta sig vid datorn efter att ovannämnda hade fixats klart.. kaffet alltså.
Och här har jag suttit och surfat runt på div sidor och kollat in vad folk haft för sig och vad som är nytt.

Igår var först Sinicca förbi med flickorna, som fick gå på förskolan senare, eftersom mamma
inte började jobba förrän vid 16-snåret och efter det kom Jenny hit för att plugga.
Däremellan hann jag städa och få ner dom vita längderna bakom grå gardinerna i v-rummet.
Dammtorkade och plockade lite och ändrade på små saker och genast gick det lättare att andas.

På eftermiddagen tänkte jag sen göra köttfärs och spaghetti, men mitt i matlagningen ändrade jag mig
och gjorde makaronilåda istället och härrejösses vad det var gott och sååå länge sen jag gjort.
Sen var det soffan och tv som gällde, för att se nyheterna och efter det en välbehövlig dusch.
Resten av kvällen var det streama Blue Bloods, flera avsnitt.

Nu när jag sitter och skriver så har jag hört att Jenny smugit sig in och sitter i köket,
så jag ska gå och sätta igång kaffehurran och surra en liten stund, innan hon koncentrerar sig på pluggandet.




 

Inga kommentarer: