fredag 17 februari 2023

Fredag i Februari

Hej och Hå i denna Fredagen av Februari.

Dagen har startat tidigt och jag har sett nyheter på morgonen, surfat och kollat minnen på FB.
Betalat räkningar och det är så skönt att titta in på banken när man ser att det är tomt på lånekontot.
Det är bortbetalt klart! Vilket innebär mer pengar kvar och,,, jag har förvisso inte märkt av större
merkostnader än när det kommer till maten ännu, men det betyder inte att det kan komma.
Och det finns en del rörlighet där med, så man klarar sig ändå. Men bara veta att man är skuldfri
i den mån man nu är det, bortsett mobil, fackavgifter, försäkringar etc. Det är skönt.

Ja, det stundar helg och det betyder städning för min del.
Och det behövs storhandel så får se om jag tar mig på Solbacken med någon av mina ungar
under helgen. Då ska jag passa på att investera i fönsterskrapa igen. Det har jag ju inte behövt med
gamla fönstren, för det funkade inte på dom då det blev mest bara fula "smöriga" ränder.
Men med nya går det nog bättre. Och nej.. det är inte handhavande fel, för jag har arbetat
i glasmästeri, så jag vet hur man putsar fönster, fast när dom blir för gamla och börjar "mjölka",
då hjälper inte mycket i långa loppet.

Mera då? 
Jo, igår "brann" diskmaskinen när jag slog igång den. 1½ år gammal och försäkringen räckte 1 år.
Den som påstår att maskiner INTE har inmatat program för dylikt... kanske har ni rätt....
MEN... i min bok av egen upplevd erfarenhet så säger jag- "Bullshit".
Det är inte första, inte andra och inte ens tredje gången, utan säkerligen mer än tionde gången liknande händer.
Så nu blir det handdisk som gäller ett bra tag framöver. 

Japp.. nu ska jag se lite mer nyheter och sen sparka igång denna dag.


 

Inga kommentarer: