onsdag 1 februari 2023

Hej Februari

Ett raskt skutt från Januari till Februari, har vi gjort under natten helt medvetslöst.
Den första dagen i den nya månaden och det är Onsdag.


I Måndags var vi på stan med Felicia och hon och jag var in hos juristen som anlitats,
för att kolla upp ett inkassokrav, som dock visade sig vara betald.
Hon sa också upp deras tjänster då dom inte meddelar om vad dom gör, när dom gör det, om alls
och tar 1900 kr för nåt som vem som helst kan göra och det "besvärliga" i så fall kostar ytterligare.

Sen åkte vi vidare på Solbacken och shoppade lite, som block/värmeljus/doftljus.

I förrgår var jag barnvakt till dom minsta medan mamma och pappa var på mödravården och det var
"låååång, spänd" väntan för tjejorna att få veta om det är lillasyster eller llillebror.
Nu såg det ut att bli en tjej (inte heller 100% säkert)
Luna blev först besviken, medan Vega skrek rakt ut: - JAG VISSTE DET! och blev jätteglad.


Igår var det städ på schemat, som ju inte sker så ofta nu på veckorna.
Jag fick ut lite mattor, dammsög och skurade golv, dammtorkade och vädrade.
Gubben och systerdottern var och fortsatte tömning och röj ur lägenheten, där "Lillan" bodde.
Det är så mycket som ska rensas och kastas.. ett helt liv av sparade saker, som hon hade massor av.

Det var skönt att vika ikull i soffan på afton och slötitta på tv och jag hade egen "kuppe" även
då, för gubben åkte iväg och tittade på hockey.



Idag är en ny dag och Sinicca kom just för att plugga här.
Robin jobbar och barnen är på dagis och vardagen är tillbaka.

 

1 kommentar:

Brittan sa...

Kul få följa dig häri bloggen !
Kram
bians.bloggo.nu