måndag 20 februari 2023

Ny mobil, inget BankID

Morron Sverige och befolkning, samt övriga världen.

Idag blir det ärende in på banken. Jag köpte nämligen ny mobil i Fredags och när man gör det
så vet ju alla att man måste förnya div bankID m.m.
Och jag skulle ju göra det, men fick meddelandet att 'det är för många och måste raderas'.
(Det fanns 3 öppnade...)
Sagt och gjort, jag gick in, raderade det som var samma datum som senaste, dvs fredagens
och sen raderade jag även den tidigaste öppnade. Men det måste ha blivit nåt fel för sen fungerade inte
bankID på mobilen. -Det är ingen fara, tänkte jag och grävde fram kortläsaren och började knappa.
Då visar det sig att den blivit låst pga av "för låg aktivitet/ för gammal".
Så, utan BankID har jag försmäktat hela helgen.

Mobilen då?? Jo, det är en vit Galaxy S22 ultra.
Jag är android nörd och kommer att så förbli.
Nu hoppas jag att jag har fungerande bankappar sen, för det blir VÄLDIGT besvärligt att
göra div betalningar etc på banken annars. Tur är att det mesta ligger på autogiro, men..
det som inte gör det... Visst är det himla enkelt och praktiskt med digitalisering.
Det är bara när det inte är det, som det verkligen skiter sig.






 

Inga kommentarer: