söndag 12 februari 2023

Produktiva jag

Goder morgon arla folk.

Igår hade jag en rätt så produktiv dag.
Jag tog in mattorna som hängt ute på räcken i flera dagar, kanske t.om veckor, på vädring.
Samt att jag plockade ner fläsksvålarna som jag hade hängt ut under julen till småfåglarna.
Där var bara skinnet kvar och fettet var helt slut. Städade och plockade lite där ute.
Hittade också gardinerna som jag tog ner, liggandes kvar på stolen där ute som jag glömde bort.
Dammade av och tog in dom och tur var ju det i blåsten som var, så gudarna vet var dom hade
tagit vägen om jag inte sett dom?! Prytt en taknock hos någon, kanske?!?!?

Sen fick jag ner gardinlängderna i köket, dammtorkade av allting, allt medan Jenny satt och
pluggade. Hon kände sig i vägen hela tiden, fast jag tyckte nog mer att det var jag som störde.
Men det gick fint.. det gick bra. Ställde undan lite saker som jag inte vill ha framme in i vitrinskåpet.
När jag var klar, satte jag mig i soffan och då kom Sinicca med Vega och Robin var med Luna
på Mimmis danskola. Snart kom dom också hit och fikade lite kaffe/mjölk och bullar och det dröjde
inte länge innan dom sen for hem till sitt. Jenny gick strax hem till sig också och jag dammsög
och städade resten, som skulle städas innan jag sen slappade i soffan.

Känns bra att ha fått gjort, sånt som man länge gått och tänk, med aldrig blivit av.
Och det händer allt oftare, nu för tiden... men plötsligt händer det.

Får se vad denna dagen bjuder på, mer än en Jenny som kom för en stund sen och ska plugga vidare.


 

Inga kommentarer: