söndag 5 februari 2023

Söndag, sköna Söndag

Söndag, står det i almanackan denna dagen.

Det är en dag som ska ägnas åt tvätt, men i övrigt en lat skön Söndag.
Det får man ta när man varit duktig på Lördagen och städat som en tok,
både uppe och nere. Det var en himla skön känsla på eftermiddagen att få sätta sig i soffan
och vila, efter renbäddning, dammsugning och dammtorkning.
Och ännu skönare när man sen tagit den där sköna varma duschen,,, nåja..
spola av sig varmt, sen ha en tunn stråle just så pass att man får skölja av händerna och sen
avsluta i kallt vatten.. men dock, sköna duschen som skrubbades med "hårda" sidan på tvättsvampen.
Så känslan av "ren och fin"(om än fin kan diskuteras) infann sig verkligen och sen smörja in kroppen
och slutligen krypa in i ren pyjamas och sist få kasta sig raklång i soffan och streama
Blue Bloods
Så gött det är varenda gång.. även om vi nu inte alltid streamar just blue bloods, men ni fattar.

Ja, det blir en dag, som jag skrev inledningsvis, i tvättstugan som för övrigt behöver dammsugas
och städas lite också innan jag sätter igång med tvätt. Minns inte ens när jag gjorde det sist.
Nån gång bra många dagar innan jul i alla fall... heh.👀
Där är en hel djurpark av div damm-råttor-flodhästar-elefanter och krokodiler.
Skulle nog kunna stoppa upp en hel kudde av det som yr omkring där.
Ja, jag tillhör inte gruppen som är sådär perfekt hela tiden, för det är jag sannerligen INTE!
Näää.. jag talar "glatt" och litet skamset om sanningen hur det är hos oss.
Eller.. jag skäms inte ens... det finns ju faktiskt roligare saker att göra än att städa en tvättstuga.
Fast nu behöver jag inte gå in på mer detaljer om det.
Jag skulle bara skriva här att.. Jag ska tvätta idag.
Så.. nu var det gjort.



Ha en Go' Söndag

 

Inga kommentarer: