lördag 25 februari 2023

Värdelöst en Lördag

Goder Morgon Lördag

Vi närmar oss slutet av Februari och våren närmar sig med stora steg, även om det inte känns så när 
man tittar ut, där det finns snö i stora och höga mängder. Men mot våren går vi.
Om endast 29 dagar, den 25-26 Mars ska klockan tex ställas fram till sommartid.
Nog om det.

Det är Lördag igen och dagen ska jag ägna till tvätt, där det vuxit upp stora högar i bägge korgarna.
Så idag blir det kläderna som ska snurra i maskinen.
Jag skulle behöva komma ut på Solbacken också och byta ut kolsyrepatronerna, men det får
jag se hur det blir med den saken. I övrigt är det inte så mycket som händer.
Sitter mest här hemma och väntar på bättre tider, när man kan börja vara ute om dagarna
istället för att sitta inne. Jag har ju svårt att röra mig ute i halka, för att inte tala om dessa
uruselt skottade vägar vi får, pga sparande på just snöröjning och vi inte är ett prio område.
Snöhögarna vid korsningarna är så höga att man absolut inte kan se om det kommer någon från
höger eller vänster, utan att köra fram nästan mitt ut i korsningen. Så bra prio är det här ute.
Flesta gatorna är också "enkelriktade" numera, ryms en bil på bredden.
Värdelöst, helt enkelt! Nåväl..

Det är i alla fall Lördag och våren närmar sig.
Det får man väl vara glad över.



 

Inga kommentarer: