fredag 31 mars 2023

Long time, no see


Nämen, go'morron Sverige.
Här var det minsann inte igår som jag skrev sist.

Det händer inte mycket som är nåt att skriva om heller och därav bloggtorkan, som råder.
Inte ens det mest tråkiga som finns att skriva om, som städningen pga höga el-priser, sker här,
annat än när det ligger lågt. Inte ens snön töar utan det kommer mer och mer ju närmare "våren"
vi kommer och i skrivande stund ser det ut såhär på vår gård och fotona är från igår.
Jag minns att, när jag var barn och bodde i Luleå, så kunde man plocka påskriset själv
och gå i skogen då det var barmark mest överallt. Jenny (dottern) minns också att hon 
gick i träningsskor och plockade ris när hon var barn. Nu plumsar man i meterdjup snö för att komma åt.
Så jag har inte plockat ris, utan köpte helt enkelt igår på ICA Maxi för att få upp fjädrar i riset.




Och inte blir det att så blommor heller, för växthuset kommer jag inte komma åt än på bra länge.
Tvivlar på att det ska ha hunnit tina nåt till slutet på April, enligt den långtidsprognos jag sett.



Ja, det var ett litet livstecken från mig i alla fall denna Fredagen.
I morgon har vi 1 April och Vega fyller 4 år!
Då blir det tårta.

Ha en härlig Helg.

 

Inga kommentarer: