måndag 20 mars 2023

Vårdagjämningsdagen

Igår hade vi Söndag och det var en hektisk och härlig dag.
Härlig, för att det var skönt ute och jag hann, trots både städ och tvätt samt renbäddningen,
sitta ute lite med flickorna och njuta av solen medan, mestadels Luna, gjorde en mini-snögubbe.
Som tur var så hittade jag även en lite morot till näsa i påsen. Snön som ligger på altanen
var det hon gjorde gubben av. Sen var det dags att gå in och äta lite lunch.
Det är underbart, dom få dagar vi får med vårkänsla och solen tittar fram och få sitta ute
med kaffemuggen i handen och låta solen kittla näsan.



Vårdagjämning har vi idag, denna Måndag (den exakta tidpunkten vet jag ju inte när det är)
D.v.s att, dagen är ungefär lika lång som natten och nu varar ljuset längre än mörkret på hela globen.
Och vi närmar oss också Påsken. Så jag måste nog få fram mina "fulklingar" och fjädrar,
för att pynta lite denna högtid, som jag egentligen inte alls bryr mig om, men pyntet är gulligt.

I skrivande stund sitter Sinicca i köket med en kaffemugg och sin laptop och pluggar.
Hon har "exekution"👀 idag, vilket jag tycker låter lite brutalt, för jag tror många med mig tänker:
arkebusering/avrättning... men i hennes fall är det väl 'verkställan/utförande' som gäller.
Och jag... jag ska gå och låta denna dagen visa vad den tycker att jag ska ägna den till/åt.







 

Inga kommentarer: