måndag 29 maj 2023

Morsdag, blommor och måla

En ny vecka har börjat och det är sista dagarna av Maj i 2023.
Igår var det Morsdag och jag började dagen tidigt med att fortsätta måla i källaren,
som redan påbörjats dagarna innan. Mitt i målandet kom Jenny, Jonas och Milla med
en så söt blombukett till mig och go'bulla som vi åt till kaffet. 
Snart gick dom hem igen och jag gick ner och fortsatte måla....



..men jag hann inte långt innan Robin, Sinicca och flickorna också kom med denna
fina orkidéen och chokladask och mer bulla, så det blev mer kaffe men ingen bulle för min del.
Och det var lite surr om ditten och datten innan dom fortsatte vidare med sin dag.



Och jag gick återigen ner i källaren för att hinna göra klart så mycket som möjligt innan dagens slut.
Jag hann också rätt långt, för nu är det bara småfix kvar där när golvfärgen har torkat och det har
det gjort till i morgon.... som jag väljer att vänta till för att vara säker på att det är riktigt torrt.
Det blir så himla ljust, fräscht och rent nu att man blir bländad när man går ner.
Ljusa vita golv istället för det fula röda "marmor"-liknande plastgolvet som var i förrummet
och dom sot-skitiga väggarna som en gång varit ljust grågröna. Det enda som nån gång tidigare
gjorts nåt åt, är ju tvättstugan där jag försökt att piffa upp lite. Men nu blir det gjort mer "ordentligt".
Ja, för det är ju ingen helrenovering utan bara en uppfräschning av det gamla.
Det är ju så jag vill ha det, med betonggolv och gamla brädväggar fast rent och fräscht.
Och nu är det nära till det är helt klart med förrum och tvättstuga. Övriga blir en senare fråga,
då dom 2 rummen är för mig ointressanta och är bara "källare/pannrum och snickar/hobbyrum".

I väntan på att det ska torka där nere så blir det lite uppmärksamhet åt bo-våningar nu.
Fönster ska putsas och det blir nog idag för sen ska det tydligen regna och mer sedvanlig städning.
Hur långt min kropp nu orkar, för jag är så ledbruten, men å andra sidan... det får ta sin tid,
för som sagt var... ingen annan gör det åt mig och jag kan inte bara skita i det för jag kan inte
med fönster som är skitiga. Vila hinner man göra i graven... läääääääänge.
Fram tills dess så lever jag och jo... jag känner det VÄRKLIGEN!

(en anledning till att jag inte orkade med mer bulla, förutom den som Jenny kom med)



Åh, vad det ska bli roligt att gå ner och tvätta sen, när ALLT är klart!!!

 

Inga kommentarer: