torsdag 24 augusti 2023

Betongringstömning och gardiner

Två dagar har jag ägnat åt att tömma ur grillringen som vi har nu.
Den gamla betongringen som tjänat oss i många år, men börjat spricka tillika blev myrbo på senare tid.
5 skottkärror, plus 3 "lillsläp" har forslats bort. Lillsläpet är alltså det släpet vi har till fyrhjulingen.
Dom körde gubben bort i förrgår, från gården. Skottkärrans hamnade i rabatten.


Och alla stora stenar fick jag efter hårt slit upp ur den. Minns inte att det var såååå himla mycket.
Fick använda järnspett för att peta loss dom då dom fastnat och kilat ihop genom åren.
Dom kommer att hamna på väl valda platser i trädgården. En del runt nya grillstaden.
Det känns i HELA kroppen att jag slitit kan jag lova.
(gubben har jobbat så därför har han inte kunnat hjälpa till igår)


Och så bytte jag gardiner i köket på morgonen innan jag gick ut igår.
Tog dom grå från allrummet och plockade ner dom vita i köket och bytte mot dom grå.
(*allrum = vardagsrum...heter det ens vardagsrum längre?)


Köpte nytt till allrummet och hängde upp där, för dom ljusare blev så bleka mot nya kuddarna.
Ser bättre ut i verkligheten än vad bilden visar, för här ser dom så svarta ut....


.. och dom ljusare ser bättre ut på bilden än vad det gjorde i verkligheten.



Jag är då nöjd i alla fall och det känns mer "färg" även om det bara är grått.
Men mot det vita så blir det mer "varmt" med murrigare färger.

Som jag längtar till vi får golven bytta. Ska börja kika efter vad jag vill ha.. i butik alltså.
Har ju hum om vad jag är ute efter och det ska bara sättas i "bruk".
Måla om står också på "to-do-list". Alla dörrposter, dörrar och väggar i köket.
Grått blir det nog... !??!?! Mest troligt. Men det är inte inom den närmsta framtiden.
Nu ska ju betongringen ut ur "grillgolan" och grillstaden ska in och det ska städas och fixas där.
Det blir väl till helgen, för nu ser det ut som det ska regna hela dagen,
så jag får välbehövlig vila i kroppen. 

Inga kommentarer: