tisdag 22 augusti 2023

Hök på växthus och grillstad i hösten

Hösten (inte meteorolgmässigt) har anlänt till oss och träden klär mer och mer om till gult och rött.
Och det gör inte mig någonting, när man får celebert besök på växthustaket av en hök.
Den satt där bra länge och lät oss fota, innan den sen begav sig på sin flygtur efter pausen.


Idag tog vi en snabbtripp till Piteå och shoppade lite.
Jag hittade 2 kuddar på DS där som fick följa med hem.
(Mer ville jag inte ha, eller behöver för det har redan shoppats en hel del senaste tiden.)
Dom mörkast grå med "lurvigapilmönstret" på från DS och dom andra, förutom dom med stjärnor
har jag beställt från Jotex som kom för några dagar sedan, men fick komma fram idag.
Måste nog köpa mörkare grå gardiner också, för nu ser dom så bleka ut.
DS i Piteå är mycket roligare att gå på än den vi har här hemma.
MYCKET mer att välja på och större utbud av allt. Ska be Ske-ås DSpersonal att åka på studiebesök
i Piteå och hämta inspiration så det blir trevligare här också.


Och vad vi egentligen åkte till Piteå för att köpa var....
Den här grillstaden. Jag ska tömma ur gamla betongringen på sten och grus och sen ska
det gamla ut och denna ska in... bara den ryms för den ser stor ut.
I värsta fall får vi väl bygga om där lite i grillgolan, eller i alla fall "möblera".
Gubben fick för sig att ha en sån och en sån blev det ju också till slut.



Ja, det blev en rivstart på denna dagen och nu ska jag "landa lite" innan jag fortsätter med resten.
Vad det då blir, återstår att se... korvsoppa i alla fall till middag i eftermiddag blir det.

Hej hopp!

Inga kommentarer: