onsdag 30 augusti 2023

Shoppa nytt och slut sommar

Igår var jag och gubben in på Elgiganten och köpte ny tvättmaskin och torktumlare.
(dom levereras på Tisdag nästa vecka och gamla tar dom med sig)
Inte för att mina gått sönder eller så, men tvättmaskinen tar ju bara ca 5 kg och har tvättat hos oss sedan
2008 och sjunger väl på slutrefrängen snart och tumlaren är sen 60-talet och slukar ström.
Inte för att jag tumlar så ofta men ibland behövs ju det också.



Sen körde gubben till en utegrill jag aldrig ätit från förr och köpte oss varsin ostburgare och
HÄRREJÖSSES vad GODA dom var!!! Varför har vi inte ätit där förr??
Han har ju förvisso gjort det med sin chef nu och då, men jag?!!?
Det var då inte sista gången kan jag lova. Sen körde han upp på Vitberget där vi åt upp burgarna,
med utsikt över schtaaaan. Alltså, detta Sarah Kulturhus... förstör vyn från alla håll.



Senare på afton for vi hem till dotran och grattade barnbarnet Milla som blev 9 år.
Presenter och pengar fick hon och hon älskar verkligen sin gosedjur än.



Idag har jag rensat bort resterande sommarblommor och har nu bara en enda blommande kvar
och en som är lika passande för höstprydnad som i sommarkruka.
Pelargonerna hade jag tänkt spara, men insåg att jag inte har någonstans att ha dom där jag kommer
ihåg att ge dom en skvätt vatten, för jag har ju bara fuskisar inne.
Så dom planterade jag i "lådrabatten" framför altanen där dom får vara kvar eftersom
dom ju klarar sig ganska långt in på hösten. Men allt annat är borta.
Skönt att slippa dom nu då dom mest bara skräpar och man ändå knappt ser dom
annat än när man går ut och in ibland, för det regnar ju mest hela tiden och har ju så gjort
sedan början på Juli så ute på altanen vistas man inte i "onödan" längre.

Gubben kom hem för en stund sen efter han varit och jobbat några timmar och jag ska gå och
göra honom sällskap i soffan och vila lite innan det blir dag för middag.
Hej hopp!

 

Inga kommentarer: