lördag 16 september 2023

Höstaktiv i veckan som gått

Hejsan hoppsan...

Här ränner dagarna förbi och dom har mestadels gått åt till att städa höst.
Vi var och köpte en ny hylla till badrummet som står bredvid duschkabinen och blev bra
förvaring för diverse badrums-saker som toapapper, tvålar m.m.

Golv har skurats och damm har torkats överallt tidigare i veckan och vi hann fira gubben också
som fyllde 65 i Tisdags så det blev tårta och en massa andra gotter.



Ja det har verkligen varit en idog Disa som slitit hund här hemma.
Vi har (förhoppningsvis) klippt gräset också för sista gången, med trimmer, klippo och åkar'n.
Så det är fint på gården med och det enda som är kvar nu på altanen är gungorna, grill och
dynlådan, bortsett det som står kvar över vintern, cafébordet, en stol och ljuslyktor.
Frosten har ju börjat bita i rejält och då brukar inte gräset växa så mycket längre.


Putsat fönster har jag också hunnit med och det går med en väldans fart nu för tiden.
Det som tar mest tid är ju att plocka bort från dom innan man putsar.
Men det går så fort, fast jag ändå drar mig för att göra det för vanan har som inte 
hunnit infinna sig med att förstå att det är bara 2 sidor på varje fönster och inte 4 som förr.



Idag fick också övervåningen sig en omgång med fönsterputsning, städning och bädda rent i sängen.
Så det blir rent av sagt ljuvligt att få duscha ikväll och krypa in i en ren pyjamas för att senare sen
lägga sig i ren säng efter tvtittandet.

Till veckan har vi planer på en sväng till IKEA i Umeå, för jag har införskaffat en hel del nytt porslin
och mindre rundade glas och nu vill jag ha liknande större också.
Det lär ju slinka med ett och annat också och det går ju för all del väl det med.
Ja, jag gillar ju fortfarande inte själva konceptet med IKEA-handeln, men man gör ju nåt i alla fall
och det är lite trevligt att shoppa på andra ställen än Rusta, Ö&B, DS och Jysk jämt och samt.
Dagen lär ju gå fort också, för det är ju några mil att åka, nästan 13 mil enkel väg.

Nu får denna Lördagen fortsätta i en latare takt, för nu behöver jag vila.

Inga kommentarer: