tisdag 19 september 2023

Lite nytt i skåpen


Tisdag, har vi idag och mer än halva September har gått. Kyligare grader får vi och det börjar vara
dags att fram, inte bara varmare kläder utan också varmare skor...höst/vårskor.
Och det här är mina som jag köpte förra året för en billig penning.
Ser att många sörjer att sommaren är slut och klart att jag förstår besvikelsen som många känner.
För det har ju varit en bland dom sämsta somrar man varit med om.
Men trots det så känner jag enbart mys och längtan efter mörkret och ljus som brinner.
Det enda som är jobbigt är att det blir så förjordat mörkt här innan snön kommer.
Riktigt svart blir det, för gatubelysning är ju inget vi blir bortskämda med.
Men i övrigt så är det min tid som jag gillar fast som med precis allting annat, i lagom mängder.
Inget får vara för mycket, varken sommar, vår, höst eller vinter.


Nog om det och åter till "köpa".. det gjorde vi igår.
Det blev nya glas, större av liknande som de små jag köpte tidigare.
Nytt och fräscht i porslinsskåpen och nu får gästerna vara måååånga utan brist på varken fat eller glas.
Gubben tyckte nog att det blev onödigt långt och dyrt att åka för att köpa sånt som man även
hittar här i Skellefteå och jag håller ju med, då det blev lite ränn runt stan från ena änden till den andra.

Nya toarullshållare blev det också till lilltoan uppe, för den jag köpte tidigare fick dottern ta.
Nya badlakan och handdukar i grått samt en tvättkorg att bära upp tvätt i, följde med,
för den gamla har börjat spricka sönder och ramlar i bitar. Beställde nu på morron lite mer
badlakan och handdukar också, för det vi har hemma börjar vara urtvättat och slut.

Den där IKEA-resan blev det inget av för gubben tyckte nog att det blev onödigt långt att köra
för att köpa sånt som man lika gärna kan hitta på hemmaplan och jag håller ju med.
Det kostar ju med drivmedel också, så billigare blir det ju inte.

Tisdag... och vad den bjuder på återstår att se.
Lite dammsugning är i alla fall på schemat, men resten är ett oskrivet blad.
Ha det gott i höstrusket.




 

Inga kommentarer: