söndag 24 september 2023

Städa höst fortsätter

Ja, nu är det snart det allra sista kvar att städa bort inför vintern, som känns allt närmare och närmare.

Jag har spolat av min verkligen gamle och trogne vapendragare Klippo idag,
så nu är hon klar för att ställas undan in i bodan inför vintern.
(hon sjunger trots allt på 34 år hos oss och var ju redan då begagnad)
Gubbens åkare är i skrivande stund och klipper hos sonen och får vara kvar ett tag till ute ifall det behövs.



Det är en stor kontrast mellan blommor som ännu "har sommar" och dom som gett upp.



Vildvinet blir bara vackrare med sina vinröda färger mot det gröna
och New Dawn kämpar på med blomning och brukar kunna göra så långt in i Oktober.



Humlen breder ut sina "tentakler" över "grillgolans" tak.
(pergola med grillstad alltså där vi ofta hänger med våra korvar och tillbehör plus en massa annat)



Jag bara ÄLSKAR dessa söta humlekottar!😍



Såpnejlika har kommit in i en andra blomning för dom har jag redan klippt ner en gång.



Ja, det mesta är nu borta och jag har även tömt ur vattentunnan, så den är tom med locket på.

Vi har hunnit göra en sväng på Jula och DS, där det inhandlades div trasor, såpa etc,
så dagen har återigen gått med en rasande fart och det är snart bara middag kvar att tillaga,
som blir korvstroganoff med potatis hos oss... en maträtt jag inte gjort på evigheter.

Blir skönt att krypa ner i soffan sen och ta den sedvanliga härliga "strematvafton" som
alltid avslutar dagarna i vårt lilla residens, med betoning på lilla, för det är alldeles lagom åt oss två.



Ha en go' avslutning på denna helgen och fin kommande vecka.

 

Inga kommentarer: