torsdag 28 september 2023

Vackra vyer och god doft

Så börjar vi närma oss slutet på denna veckan, för vi har Torsdag.

Igår var vi ute och åkte en sväng och tittade till småbåtshamnen.
Där ligger det ännu kvar en del båtar i vattnet, men många har tagits upp, som synes.


Och uppe på Vitberget var vi igen i Tisdags.
Kan inte se mig mätt på vårt "schtaaaan". Så himla fint där upp ifrån.
Mätt i magen blev vi också, för vi hade våra sedvanliga ostburgare med och åt som vanligt där.
Finns ju parkbord med bänkar, där man kan sitta och även grillställen, så det blir nog att ta med
korv och ved nästa gång och en termos med varm choklad.



Och igår kom mina go´dofter som jag beställde tidigare.
Mycket fräsch "nytvättad tvätt" doftar det och det sprider sig numera runt i hemmet.



Mera som är fräscht är sovrummet där jag städat och bytt rent i dag och lade fram sängkappan igen.
Så det blir härligt att krypa ner där sen när man själv är rentvättad och ren pyjamas.
Inte för att jag sover i pyjamas,,,det skulle jag koka bort med... klimakteriekossa som jag är.
Men fram tills jag ska ner i sängen så har jag pyjamasen på efter jag duschat.
Och dit ska jag alldeles strax. Ska bara se nyheterna först.

 

Inga kommentarer: