söndag 29 oktober 2023

35 meter blev 50 och små spöken

Jo men.. vi har väl hunnit ha Lördag och kommit till Söndag i detta slutet av Oktober
som ju också är spöktider och spöken var det här igår afton.
Fyra stycken små som skrämde mig att ge dem godis. Ganska söta var dom ju när värsta rädslan lagt sig.😍 Luna och Vega till höger och de andra två är barn till en av sonens och svärdotterns kompisar.


Och så var det ju den slingan på 35 meter som skulle ut. Jodå ut kom den och fästes fast och allting,
för att visa sig inte nå runt hela vägen tillbaka till räcket vänster om dörren och sen
bara för att visa sig att endast ca: 3 meter av alla 35m lös när vi stoppade i kontakten...
inte den minsta tanke på att testa den FÖRE hade vi, fastän jag brukar vara noga med sånt.
Så den åkte ner igen och det var ingen idé att lämna igen heller för inte hade jag ens kvittot kvar.
Strunt samma.. vi åkte iväg på Jula och köpte en på 50 meter och den nådde runt hela vägen både
upptill och nedtill av altanen. Ganska mysigt i mörkret.


Lyser upp runt trappan bra också, för det blir mörkt när det inte är snö och vi endast har lampan vid
dörren. Nu är bara frågan sen... ska det upp en gran på altanen eller!??! Eller nåt annat?!?!
Det blir vi väl varse om i sinom tid. Hur som.. slingan som löper uppför väggen och upptill har
suttit där sen förra vintern, för den tog jag aldrig ner till sommaren utan drog bara ut kontakten.


Söndag idag var det ja och det känns att bli en lat sådan, för jag känner mig inte pigg.
Går ju runt en massa baskilusker igen så det är väl bara väntat, fast jag gått omkring och
väntat på att nåt ska bryta ut ett tag nu men inte velat, men visar på mer lust nu.

Ha ett gott slut på denna veckan och Helgen!
 

Inga kommentarer: