lördag 14 oktober 2023

Blöt Lördag

Nu är det helg och vi har Milla här och Milton har varit, men hunnit gå hem.
Dom kom tidigt och det gör ju inget för jag är oftast vaken tidigt.
Det regnar så det står härliga till och rejält blött överallt. Längtar till det går över i snö.

Gubben blev förkyld igår och jag går omkring med samma som innan, varken mer eller mindre,
utan bara så där "sjasigt-orkar-inte-så-mycket-idag-heller", fastän man är uppe och gör ändå,
för man blir så himla rastlös av att bara sitta/ligga.

Annars händer det inte mycket här.... samma gamla lunk med städ, disk, tvätt och ibland shopping.
Apropå shopping så kom ju minstingarnas julklappar härom dagen och det är skönt att få
bort sånt i förväg så det inte blir så mycket på en gång i December med 3 som också fyller år då.
Nu är det dotterns ungar kvar och lite annat smått bara och födelsedagspresenterna.
Min koftkappa har dock inte kommit än och jag undrar om den tagit vägen!?
Fast å andra sidan så brukar det kunna ta tid från bonprix, så jag väntar lite till.
Jamen Lördag-- får se vad den bjuder oss på?!
Jag är i alla fall sugen på någon god mat. Vet inte vad, men jag får försöka ta reda på det.

Hej Hopp och Härlig Helg!



 

Inga kommentarer: