måndag 2 oktober 2023

En Måndag i Oktober

Måndag idag och den ska vi ägna en liten del av till att åka på återvinningen och kasta sopor.
Mestadels trädgårdsskräp från oss och en del kartong och kaninbur, underredet, från Celia.
Jag har varit ute och lastat på vårt nu på morgonen och Celias hämtade vi igår.



Städat och fint bakom släpvagnsparkeringen.


Igår på eftermiddagen var vi igen på Vitberget och åt burgare, för jag orkade inte laga mat.
Då är det praktiskt att ta snabbmat istället och en annan sak som är bra är att:
Korvgubbens har sugrör som kan återanvändas, så dom tar jag hem och diskar upp.
Istället för alla paltskallar som använder pappersrör, som inte bara ger en vidrig smak av drycken,
utan också löser upp sig efter en stund och blir enbart äcklig och bidrar till skövling av skog.

Här var solen på väg ner bakom träden.



Vad mer denna dagen sen erbjuder återstår att se.
Jag tror i alla fall att jag ska laga den goda "hönsgrytan" som jag fick recept av syrran Paula.
Det är egentligen kyckling, men den påminner så mycket om skolans hönsgryta man fick.
Sååååå gott!

Ha en go Tisdag.


 *rättat dagen som jag skrev Tisdag först, men var så fel, det  var Måndag*

Inga kommentarer: