onsdag 25 oktober 2023

Fina fåtöljer och tvätt

Det har hunnit bli Onsdag och veckorna bara rusar förbi.

I Måndags var jag förbi en väninna Katarina L och hämtade 2 fåtöljer som hon gav bort.
Hon håller på att sälja av det mesta av möbler i huset, för hon ska även sälja huset.
Lägenheten blir ju betydligt mindre och där rymmer hon inte allt hon skaffat sig under alla 27 åren.
I alla fall så fick jag dessa två och dom passar alldeles utmärkt hemma hos mig!
Så nöjd med dom, även om jag aldrig ens haft en tanke på att ha några...
men vem skådar given häst i munnen?! Inte jag!
Så gårdagen blev en storstädar-dag med lite ändringar och skurade golv m.m.



Nu finns det mer sittplatser för alla att sitta på, för vi kan bli många ibland när barn och barnbarn samlas.


Gubben har idag, på morgonen åkt iväg för att jobba lite och min dag ska jag ägna åt tvätten.
En rågad korg med kläder behöver lite uppmärksamhet, nämligen.
Sen ska jag se hur jag får ut slingan runt altanen... den är ju 35 meter och fördela det så det blir bra,
kan bli lite svårt när det är så många meter till övers. Hur tänkte jag där... 35 jädrans meter?!?!?!
Nåväl.. det ska gå på nåt sätt... tror jag...Annars får jag väl linda det runt runt runt runt...något.

Japp..då är det väl bara att släpa sig ner i tvättstugan då.

Ha en fin Onsdag!






 

Inga kommentarer: