tisdag 3 oktober 2023

Idag är det Tisdag.....

Idag först, är det Tisdag och inte igår, som var Måndag, fast jag skrev Tisdag.
Det är rättat nu i alla fall.
För mig är ju den ena dagen den andra lik bortsett att det är sämre tv på helgerna.

Japp, Tisdag idag vilket ju då betyder att det var Måndag igår.
Vi var och handlade lite och jag köpte med mig lite höstblommor, som jag sen HELT glömde bort.
Såg dom idag i sin påse stående i trappan ute och då först mindes jag.
Så jag klädde på mig koftan och gick ut och satte dom i krukor.
Skulle ha köpte lite mer för det blev snålt, men det går ju att sätta dit mer i efterhand.



När det var klart bar jag upp parksoffan så det finns att sitta på vid bättre väder om man känner för det.
Är ju lite mysigt ibland när man grillat korv och så och sen sitta där med en kopp varm choklad
och fryser så man så tar man bara en filt på.



Köpte en fransyska igår, som jag delade upp och ska göra biffgryta med bambuskott av.
Lite kinamatsvis med ris och hemlagad sötsur sås till.

Som synes på fotona så strålar himlen från en blå himmel, vilket känns ovant när man mestadels
alltid bara har grått mörkt och murrigt. Fint är det, men .... jag gillar murret vid denna årstid.
Uppskattar solen gör jag mest på sommaren och eftersom den lös med sin frånvaro då,
så kan den gott fortsätta med det nu också, tyck' ja'. Vidare så har jag även gjort en städning inne
och ska sitta en stund vid tv:n innan jag går och börjar strimla upp köttet för stekning
och sen ska det få stå och "långputtra" till middagsdags.
Blir väl att åka och tömma släpet senare också, tror jag. Gubben är ju hos Micke just nu.

Ha en fin Dag!


 

Inga kommentarer: