tisdag 31 oktober 2023

Kottar, tomtar och fula trappor

Igår tog jag och dottern Jenny en sväng ut i skogen och plockade kottar och grenar att pynta med ute.
Det var ovanligt dåligt om just kottar, men vi hittade lite i alla fall.
Det var skönt att vara ute, men jag kände att det är dags att ta fram vinterskor, för jag frös
ordentligt om fötterna i bara joggingdojor. Skönt att komma hem och få i sig varm choklad och tofflor.


Idag på förmiddagen jobbade gubben, men när han kom hem åkte vi iväg för att handla.
Men det blev en "liten genväg" förbi Biltema först där denna sötnosen ville följa med mig hem.
Jag tar ju gärna hem ensamma hemlösa tomtar som dessutom har kläder som matchar inredningen.
Så välkommen är du min nya "husKnut".



Alltså... dessa trappor... När ska jag få "tummen-ur" och måla om dom?
Jag har ju nya trappmattorna liggandes i garderoben sen månader tillbaka.
Känns bara så motigt att slita lös gamla och skrubba varenda trappsteg med målartvätt,
innan det roliga jobbet med själva målningen kan börja.
Nåja.. man ska inte stressa. Var sak har sin tid.. eller hur?!

Tillbaka till idag då...Vi åkte en annan "genväg" förbi korvgubben och fick i oss lite skräpmat.
Det var gott även om vi fick fel mat, så mätt och belåten sitter jag nu här och ska snart beställa
avasts virusprogram i datorn, så man är mer skyddad än med det jag redan har.

Hej Hopp

Inga kommentarer: