tisdag 10 oktober 2023

Lådor i hallen

Vi har Tisdag idag och det börjar vara vinter i graderna. Snö är att vänta också.
ÅÅÅÅÅÅH vad MYSIGT! Jag älskar't!
Snart får man börja julpynta och njuta av myset ännu mer! Det är verkligen mina tider nu.

Vidare till annat då. Igår gjorde vi en snabb sväng in på Jula och jag köpte äntligen dessa trälådor,
som jag suktat efter bra många år, men aldrig gjort nåt åt. Men nu när jag tog bänken från hallen,
som jag köpte dit en gång, men sen tog in i köket istället, så blev det läge att göra något åt
mitt begär av att fixa en "lådhylla". Så extremt charmigt med det oslipade naturliga.
Nu behöver jag bara skruva ihop dom och fästa lite i väggen så dom inte ramlar ikull,
för som sagt var...det är verkligen oslipat, vint och krokigt. Tänker inte ens måla om dom.
Ja, jag är ju absolut inte för det moderna, släta, blanka... livlösa tråkiga.
Näpp, slitet gnetet oslipat och brukbart---det är min stil.
Måste få in mer.... sånt som passar till... vad det då ska bli, men det vet jag när jag ser det.



I övrigt så känner jag mig också sliten och gneten.
Förkylningen tränger sig på allt mer, som jag haft lite stången och som alltid annars varit lite vissen.
Men nu är det som att det övermannar mig och hostan tar vid och huvudvärk gör sällskap.
Fast vi får se om det bryter ut eller stannar därvid. Har ju hållit på bra länge nu utan att göra större
framsteg och jag går bara runt och känner mig just vissen.
Nu ska jag gå och ta lite meduxiner och se vad och hur jag orkar med idag.

1 kommentar:

Brittan sa...

Va fint det blev ! Jag gillar inte heller "nytt å stelt" blandar hejvilt rostiga grejor smide och gamla slitna möbler hittar mycket på second hand ..
Ditt hem är så mysigt å hemtrevligt 👌
Kram @bians.bloggo.nu