lördag 4 november 2023

God Morgon Lördag i November

Här har vi druckit tea, jag och Jenny som kom tidigt i morse efter en dålig natt.
Själv vaknade jag också tidigt och gick ner vid 04:20 och tog snabbkaffet.
Så både kaffe och tea är intaget. Vet inte om det är ovädret som gjort natten jobbig,
för det blåser ordentligt hårt och en klabbig blötsnö faller, så det blir nog några svängar
ute med skottning idag, kan jag tänka och tungt är det säkert också.



Mysigt var det i alla fall att kura i mörkret och tända ljus i köket, med Jenny-gumman.
Surr och skratt om än det ena och än det andra har det varit innan hon sen gick hem till sitt för att
börja tvätta kläder.



I Torsdags fick gubben en... jag skulle kunna säga impuls, eftersom det kom från ingenstans för mig,
men han själv (fick jag veta senare) gått och funderat på ett längre tag.
Han vill nämligen på Mio Möbler och kolla efter en ny soffa?!
Jag är ju inte den som knösslar till det vid dylika sällsynta tillfällen, utan hakade snabbt på.
Vi ville hitta en soffa som var lite högre, än dessa som är så poppis och moderna och väldigt låga.
Och BOY, säger jag, hittade vi inte en som var sååååå skön.
Ordinarie priset var 29 995:-, men det var rea så vi fick soffan, med hemkörning-montering och
spraymedel med impregnering för dryga 28000 :-!! Betalt och klart!!! såklart.
Yttersitsarna går att "fälla" omkull så man ligger eller "halvsitter" och ryggstödet kan ändras efter behov.
Den är dessutom högre så det inte blir så besvärligt för knäna att ta sig upp.
Nackdelen då... vi får inte hem den förrän i Januari. Movie heter soffan och vår blir en 2X2:a
och inte en 3x3 som bilden visar, men tyget är nog samma... svårt att se på bild.
Men ungefär samma grå som vi har nu på nuvarande soffan.
Så hög bakom ryggen också att huvudet får stöd! 👀 Uttag för mobil-laddare finns också.
LÄNGTAR till den kommer.



Vidare då... jag har inte kommit igång med vinterpyntandet ännu, men ska ta tag i det nu fr.om idag
och vidare under kommande vecka. Senare, närmare advent kommer det juliga fram.
Men nu till att börja med, ska alla små granar få hitta sina platser liksom div grangirlanger och
ljusslingor. Då har jag någon vecka på mig att få det klart, innan resten ska upp.
Det är väl bäst att jag går och sparkar igång dagen då.

Hej!


Inga kommentarer: