torsdag 23 november 2023

Julpyntat, marknad och lite sömn


Så är det julpyntat i huset och endast en vecka kvar innan advent.



Julstjärnor och advnetssatkarna tänder jag till helgen.



Det är pyntat i girlangerna, men mindre i år eftersom vi inte firar här utan hos dottern.



Julgranarna är också mindre pynt i och jag tycker att det är alldeles lagom.



Snögubbarna fick sällskap av "renen" fast jag tycker mer att det liknar en älg, men söt ändå.



Ja, det har pysslats och pyntats i huset och en månad kvar till julafton och efter annandag jul
ska allt ner igen och därför börjar jag tidigare.



Till helgen ska vi på marknad i Öjebyn i Piteå och där hoppas vi få träffa syrran Paula
och svåger Håkan. Så mysigt det ska bli att strosa runt där.
Dom brukar få till det med det där gammeldagsmyset. Längtar så och hoppas vi slipper
alla förkylningar som florerar runt oss nu, där många ligger däckade.
Vi träffar förvisso inte någon av dom, men vad vet man om alla som är och handlar t.ex?

Torsdag idag och det blir inte många knop här idag, efter en natt med lite sömn.
Vi satt nämligen uppe till klockan närmade sig 3, innan vi gav upp och sen tog det sin lilla tid
att somna när jag låg i sängen. På det så blev det en onödigt tidigt morgon också så ögonrödorna
är det inte mycket vitt i nu, kan jag tala om.
Det blir att ta powernaps... många såna.

Inga kommentarer: